Levelling The Playing Field

sztrovacsek
2022-10-19 · 17:00
Célom, hogy téged felkészültebbé tegyelek a játékipar nehézségeivel szemben, magamat pedig feleslegessé.


Üdvözöllek, ez itt a Levelling the Playing Field - egy 2 hetente megjelenő játékfejlesztést segítő hírlevél, designról, fejlesztésről, gyártásról, marketingről és üzletről.


HELLÓ, AZ ÉN NEVEM...


Helló, az én nevem Rami Ismail, egy holland/egyiptomi játékfejlesztő és ipari tanácsadó vagyok. Az elmúlt évtizedet azzal töltöttem, hogy játékokat készítsek, miközben lehetőségeket kerestem, hogy a játékipart igazságosabbá tegyem a feltörekvő fejlesztők számára, szerte a világon.

Eléggé kalandos pályám volt - 2010-ben alapítottuk meg a saját stúdiónkat, a Vlambeer-t, miután ketten otthagytuk az iskolát. A Vlambeer igen hamar ismert indie név lett, és a népszerűsítésére tett erőfeszítéseim véletlenül beindították az előadói pályámat is, ami a mai napig tart. Az előadásaim hamar nagyon népszerűek lettek, emiatt bejártam a világot. Ennek köszönhetően megszámlálhatatlanul sok érdekes fejlesztővel találkoztam, akik fantasztikus munkát végeznek, és ipari veteránokkal is, akik kimeríthetetlen tudással rendelkeznek az iparról.

Úgy hiszem, a játékipar még mindig nem elég átlátható, túlságosan titoktartó és bizonytalan - a nyilvánvaló megoldás pedig egyenlő hozzáférés a tudáshoz és a látásmódokhoz. Épp emiatt tavaly év vége óta vállalok olcsó és elérhető konzultációt a book.ramiismail.com-on. Ezernyi fejlesztőnek segítettem már - és nagyon hamar feltűnt, hogy néhány kérdés újra és újra előjön: a részletek ugyan változtak, de a fejlesztők továbbra is ugyanazokban a helyzetekben akadtak el. Rájöttem, hogy kell lennie egy jobb megoldásnak arra, hogy megosszam ezeket az ismétlődő tanácsokat, amelyek segítik a csapatokat, hogy így szükségtelenné váljon az én segítségem ezekben a nyilvánvalóan gyakori szituációkban.


LEVELLING THE PLAYING FIELD


A Levelling The Playing Field egy ingyenes hírlevél - amit csak azok támogatnak, akik szeretnék -, melyben egy-egy rövid írást küldök designról, fejlesztésről, marketingről, vagy üzletről, legalább 2 hetente egyszer. Minden írás 3 gyakorlattal fog zárulni, amit használhatsz a saját munkádban vagy csak gondolatban. Azt remélem, hogy mindegyik ad valami pluszt és mélyebb betekintést a szakmádba.

A játékfejlesztés nagy része tapasztalás - és ez igaz más szakmákra is - a tapasztalatszerzésnek pedig nincs egyszerű módja.

A LTPF cikkei nem azért vannak, hogy helyettesítsék a tapasztalatszerzést. Azért hoztam létre, hogy megosszam, amit a szakma legjobbjaitól tanultam, hogy bevonjalak olyan szakmai párbeszédekbe, amiket volt szerencsém meghallgatni, és hogy bővebb információhoz juttassalak, amik segíthetnek a nehéz döntésekben, amelyekkel a játékok készítése közben találkozol.

A LTPF első része hétfőn megy ki, ez egy egyszerű gyakorlat lesz, ami segít meghatározni a játékaid lényegét. Ha naprakész szeretnél maradni, iratkozz fel a hírlevélre ingyen. Ha támogatni szeretnéd a munkám, akkor pedig egy apróbb összeg ellenében is feliratkozhatsz, vagy küldhetsz egy nagyobb támogatást.

Ennyi elég is, kezdjünk el beszélni a játékok készítéséről.


Ez a cikk egy fordítás. A fordítás a szerző engedélyével történt.
©
Rami IsmailLevelling The Playing Field

TARTALOM

A mag
Egy egyszerű tervezési gyakorlat, ami segít megérteni, hogy min is dolgozol, és mi az, ami gátol benne.
Egy jó bemutató
Miért olyan nehéz sok játékfejlesztőnek egy jó bemutatót összehozni? Azért, mert meg vannak róla győzödve, hogy be kell mutatniuk egy játékot, pedig valójában nem. Hadd magyarázzam el.
A tölcsér
Hogyan közelítik meg a független fejlesztők a marketinget általában a rossz oldalról, és egy strukturáltabb módja a marketingről való gondolkodásnak.
Felelősség
Hogyan tehet tönkre egy remek stúdiót a felelősség meghatározásának hiánya.
Idő/gondolat ciklus
Mikor mit? Mikor hogyan?
Költségvetés
Mennyire realisztikus a költségvetésed?
Egy szubjektív pont
Ez a cikk egy tippet ad egy marketing témában, és három gyakorlatot.
Kiadói szerződések: erre figyelj
A kiadók megengedhetnek maguknak néhány igazán jó ügyvédet. Ideje tanulni egy kicsit arról, hogy mire érdemes figyelni.
A Metacritic egyetlen helyes használati módja
A triage egy túldramatizált kifejezés, a folyamat mindig fontos, ám ritkán esik róla szó. Változtassunk ezen.
Visszajelzés szerzése
A visszajelzés szerzése egyike azon készségeknek, melyeket végig tökéletesíteni fogsz a karriered során. Itt van 5 tipp, ami talán segít, hogy visszajelzést szerezz és feldolgozd azt.
Min-maxing
Az emberek gyakran úgy gondolják, hogy egy üzlet a “kockázatok minimalizálásából és a lehetőségek maximalizálásából” áll. Szerintem nem túl bölcs dolog így vezetni egy üzletet, különösen akkor nem, ha még friss vállalkozó vagy. Én azt mondom: válassz egyet.
Marketing: egy terv kezdőknek
Van két kérdés, amit legalább egyszer megkapok minden héten a konzultációimon: “hogyan kezdjem reklámozni a játékom” és “mikor kezdjem reklámozni a játékom”.
Ellenérvek
Van egy egyszerű trükk, amit olyan sűrűn tanítok a konzultációimon, hogy úgy gondoltam írok róla: tedd fel a kérdést, “állítaná bárki is az ellenkezőjét”?
Prototípus és vertical slice
A legtöbb indie összekeveri a prototípus és a vertical slice célját, és emiatt nagyon sok időt és pénzt elvesztegetnek.
Mérföldkövek
Tanácsadói tevékenységem során elég sok kérdést kaptam azzal kapcsolatban, hogy hogyan állítsuk fel a mérföldköveket az optimális fejlesztési ciklus érdekében.