Áttekintés

A Godot Engine alapjai - II. Arkanoid
2021-06-12 · 13:26
Ebben a részben, már egy kicsit összetettebb játékot fogunk létrehozni, szóval nem árt, ha egy kicsit előre tervezünk.


Mi lesz a játékban?


Először is egy menüt fogunk készíteni, melynek 3 menüpontja lesz:
  • Játék
  • Beállítások
  • Kilépés

A Játék gombra kattintva indíthatjuk a játékot. A Beállítások gombra kattintva tudjuk ki- és bekapcsolni a hangokat, valamint a teljes képernyős megjelenítést. A Kilépés gombra kattintva, pedig értelemszerűen kiléphetünk a játékból. Ez utóbbira azért is lesz szükség, mert önállóan futtatható verziót fogunk készíteni a játékunkból, melyet nem fogunk tudni bezárni a korábban használt [F8] billentyűvel, az csak az Editorban működik.

Létre fogunk hozni 3 különböző pályát, melyek sorban jönnek egymás után, ahogy haladunk előre. A pályákhoz GUI-t (kijelzőt) is fogunk készíteni, mely mutatni fogja az aktuális pontszámunkat, a szorzót, valamint, hogy hány golyót lőhetünk még ki.

A kellékekhez ezúttal képeket fogunk használni, nem csak egyszerű fehér téglalapokat, illetve (ahogy a menüből sejthető volt), ezúttal már hangok is lesznek a játékban.

Természetesen lesznek széttörhető tégláink is, ezek nélkül nem sok értelme lenne a játéknak. Különböző színű és tartósságú téglákat is létre fogunk hozni.

Végül pedig, az eredeti játékhoz hasonlóan egy főellenséggel zárjuk a játékot. Kezdjünk is hozzá.