Kijelző létrehozása

A Godot Engine alapjai - I. Pong
2021-06-06 · 22:53
Már majdnem minden készen áll a játékunkhoz, csupán egy kijelzőt kell létrehoznunk, ahol nyomon követhetjük a mérkőzés állását.


Kijelző létrehozása


Nyissuk meg a Palya scene-t, majd a Palya node-hoz adjunk hozzá egy Label node-ot és nevezzük el "Kijelzo"-nek, ezután a jobb oldali panelen: 
  • írjuk be a Text mezőbe, hogy: 0 - 0
  • állítsuk az Align-t és a VAlign-t Center-re (ez vízszintesen és függőlegesen is középre igazítja a szöveget a dobozban

A méret és a pozíció legyen a következő:
  • Size: (x: 500; y: 25)
  • Position: (x: 1280/2-500; y: 0)
  • Scale: (x: 2; y: 2) - ez kétszeresére nagyítja a szövegdobozunkat, így valójában 1000 pixel széles lesz, ezért vonunk ki a Position-nél 500-at, nem pedig 250-et, hogy középen legyen

Most már minden készen áll, de a játékunk még nem fog működni, mivel a kódot még nem írtuk meg. Itt tarthatsz egy kis szünetet, hogy feldolgozd a sok új információt, esetleg nézegesd a korábban belinkelt node-ok leírását a dokumentációban. Ne felejts el menteni!