Final Fantasy VII Snowboarding (Fan-Game)

Elsősorban, egy olyan Endless-Runner (tutorial alapon :-( ) projektet akartam létrehozni ami teljesen saját. Kitalált a karakter, kitalált a világa, illetve hogy mi a karakter szándéka (szendvics zabáló emberke :-D). Ez igazából össze is jöhetett volna, viszont akkor több időt áldoztam volna a koncepció megalkotására, ami mélyen befolyásolta a fejlesztés menetét design részről.

 Eközben tanultam-gyakoroltam a 3D modellezést Blenderen, kisebb, könnyebb modelleket készítettem, hogy fejlesszem a képességemet. Általam nagyon szeretett RPG sorozat a Final Fantasy karaktereit (Pontosítva a VII) modelleztem le, ekkor egyik napon belémhasított az ötlet, hogy mi lenne ha a VII Snowboarding minijátékot feldolgoznám (Endless-runner módban maradtam a képességeim miatt).

 Nos, maga a gondolat is sértő lenne, mert igazság szerint ez a Square Enix márkaneve és az ő tulajdonukban van a széria illetve annak világai. Én féltem is emiatt, pedig én nagyra becsülöm a céget és nem követnék el bünt jogvédelem terén. Oldalakat, fórumokat olvastam a rajongói projektekről.

 Vannak, amelyek a süllyesztőbe kerültek az óriáscégek által, és vannak olyanok amelyek kis eséllyel engedélyezték hogy megosztásra kerüljenek. Arra is felfigyeltem hogy egyes projektek amelyek tényleg engedélyezve lettek, azok saját asset-el rendelkeznek. Ugyanígy követtem ezt a módszert. 

A fa, a kristály, a hóember, maguk a karakterek, a tárgyak azok mind tőlem vannak. Szerintem bunkóság lenne tőlem, hogy eredeti játékból nyúljak le karaktermodelleket, tereptárgyakat. A lehető legjobban öszpontosítottam arra hogy minden ami a projektben van, az saját. Kivéve, a textúrák amelyeket a cc0textures.com-ról szereztem be (Most már AmbientCG) amelyek hivatalosan is felhasználhatóak kereskedelmi célokra.

 Zenék amik Nobuo Uematsu munkássága alatt készültek, a karakterek portréi, azok Tetsuya Nomura munkássága alatt készültek. Szóval tavaly augusztus 24-től ment a fejlesztés, és az iskolakezdésig zökkenőmentesen zajlott. Mivel koncentrálnom kellett az érettségire, ezért kis időt tudtam szánni a projektre, de a novemberben bevezetett koronavírus miatti online oktatás alatt sikerült befejeznem a projektet és december 10-én kiadni (5 hónap durván). Kisebb frissítések és más platformokra tervezett kiadásokat nem számítva bele.

 Sokan felfigyeltek a projektemre, pedig nem az én érdemem de mindenképpen be akartam mutatni munkásságomat. Én amire büszke vagyok, hogy a 3D modelleket, egytől egyik végíg én csináltam, tutorial segítséggel de szerényen én végeztem el a játék szerves részét, és belegondoltam abba, hogy mennyire más lenne az érdeklődés ha nem Final Fantasy-ról szólna a projektem. Elsősorban nem azért készítettem a projektet, hogy egy olyan névvel ékeskedjek ami nem is az enyém. 

Én csupán szeretetből és tanulás céljából készítettem el. Ezzel talán utat nyitottam a játékfejlesztés felé. Rengeteget kell tanulnom, és rengeteget kell még gyakorolnom, hogy megfeleljek sokak elvárásainak. Remélem, hogy a jövőben ígéretes projekteket tudok felmutatni, még így hobbiszinten is, illetve gyakorlom a 3D tervezést, hogy egyszer, hamarosan hasznát vegyék a tudásomnak. 

1 hozzászólás

2021-07-16 · 15:43
Gratula a kitartasodhoz, szep, hogy vegigvitted a projectet!

[Hozzászóláshoz jelentkezz be!]

Final Fantasy VII Snowboarding (Fan-Game)

Achatius

Unreal Engine

Feltöltve: 2021-07-07

Frissítve: 2021-07-08

66

Nincsenek bejegyzések