Killing Floor Retro Remake

itch.io

Egy Killing Floor-ra alapuló remake.
Megpróbáltuk a lehető legjobban megközelíteni a Killing Floor hangulatát, 1 hét nem sok, de igyekeztünk a legtöbbet kihozni belőle.
Reméljük sikerült átadni a hangulatát.

A játék maga Game Maker Studio 2-vel készült.
  • Programozta - XeroFox, Rumli
  • Design - Rumli, XeroFox
  • Zene - Lil Bell
Név Grafika Hangok Egyediség Játékmenet Téma
Peter226 8 10 10 7 9
Jaspis 9 9 9 9 9
Anonym 10 10 10 10 10
sztrovacsek 8 7 8 8 10
gob-boi 9 8 10 10 10
Tackle 7 8 9 7 8
Achie72 8 6 7 6 10
skyLine 10 7 10 10 10
Mio 9 9 10 9 10
theLionCount 7 9 8 7 10
daneeca 8 7 7 7 8
Nyasz 9 8 9 9 10
Pali 9 8 9 9 8
Peter226
Peter226 2022-07-03 · 14:04
Funky beats! :D
rumli
rumli 2022-07-03 · 14:34
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jaspis
Jaspis 2022-07-03 · 15:18
Killing Floor Yaoi
thottee
thottee 2022-07-03 · 18:57
Letoltam az 5. wave-ig, ahol annyi enemy lett, hogy egy apró figyelmetlenség is végzetes volt, pedig az elején nem gondoltam, hogy veszteni is lehet ebben a játékban :) Ez számomra egy jó pont.
Az eleje egy kicsit lassan indul be, és lehetne egy picit pörgősebb, de legalább van idő kiismerni a játékot. A mechanikák jók, működnek, többnyire hibátlanul. Apróbb bugokat találtam, de ez ennyi mechanikánál teljesen elfogadható ilyen rövid idő alatt. Alapvetően jó játék lett, gratulálok hozzá!
sztrovacsek
sztrovacsek 2022-07-05 · 14:48
Klasszikus (nem)zombi hentelés 2D-ben.

Grafika: 8
Már a játék főmenüje is nagyon igényes, még egyedi kurzor is van. Nézzük mi van a Controlsba- ...ööö, ...jó, ...mondjuk, hogy ezt nem láttam.
A menüktől eltekintve grafikailag nagyon egységes a játék, a hátterek, a karakterek, és még az effektek is mind ugyanazt a designvonalat követik, és ez a hülye mozgás animáció valahogy még rá is tesz egy lapáttal. :D

Hangok: 7
Érdekes zeneválasztás, én nem ilyet képzeltem volna el hozzá, de egy idő után hozzá nő az emberhez. :D
Hangeffektek terén sajnos már nem ilyen jó a helyzet, a lövésen kívül mást nem hallottam.

Egyediség: 8
Nem tudom ez mennyire gyakori mechanika az ilyen wave shooterekben, de nekem külön tetszett, hogy nem csak egy menüben kell babrálni, hanem konkrétan el is kell menni az árushoz a hullámok közt, ami plusz tatktikázásra ad lehetőséget: maradjunk a közelében és kockáztassuk meg, hogy elfogy a lőszerünk, vagy menjünk inkább lőszert keresni, de akkor lehet, hogy nem lesz elég időnk visszatérni az árushoz (főleg, ha bent vagyunk egy épületben, aminek nem találjuk a kijáratát :D)

Játékmenet: 8
Teljesen jó, elsőre elég nehéznek tűnik, de ha kiismerjük a játékot, utána elég jól el lehet vele ütni az időt. Többféle ellenfél és fegyver is van, ezzel is változatosabbá téve a játékmenetet. Az is tetszett, hogy a (nem)zombik nem csak egyenesen rohannak felénk, hanem néha cikkcakkoznak is, hogy kikerüljék a golyókat.
Akadnak azért hibák is: az ellenfelek néha beakadnak és simán le lehet őket puffantani, valamint a nyíl a bal felső sarokban nem a legközelebbi árust mutatja. Volt olyan, hogy ott álltam az egyik árus  mellett, a nyíl meg mutatott a másik irányba, hogy 5000 méterre van az árus (megkerestem, valóban volt ott egy másik).

Téma: 10
Technikailag demake, de végülis az is egyfajta remake, és teljesen szabadon értelmezhető volt a téma. Nem játszottam az eredetivel, de pár videó megnézése után látszik, hogy valóban onnan jött az ihlet.

Záró gondolatok
A játék inkább tűnik paródiának (abszolút jó értelemben), mint konkrét remake-nek, de ez semmit nem von le az értékéből, gratulálok a csapatnak, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen komplex játékot tudott készíteni (még ha kicsit bugos is lett)!
Achie72
Achie72 2022-07-06 · 21:05
Grafika: 8
Remekül kinéző játék, rengeteg sprite munkával és okos work-around megoldásokkal (mint pl a billegés rendes séta animáció helyett), remekül on spot minden! Főleg közel áll szívemhez, mert anno 2D Counter Strike-ban kezdtem el pályámat :D

Hangok: 6
Ez sokkal fentebb is lehetne, de a nagyobb indokot a játékmenetben kifejtem. A zenék viszont abszolút + minden szempontból, igazi kis banger lett!

Egyediség: 7

Azon kívül hogy átemeltük a játékmenetet nem láttam semmi újat számomra, de lehet én hagytam ki valamit, viszont a vakond(?) ötlet meglehetősen tetszik! (Super Animal Royale referencia?)

Játékmenet: 6
Lehet kicsit hibás gondolatmenet, de szerintem az alap játéknak hatalmas része a hangeffektek általi jelzés. Szinte minden zed ha jól emlékszem jelzi jelenlétét és itt ez nekem sokszor hiányzott, a semmiből villámolt rám egy pengés, vagy off-screen lőtt rám egy rakétás. Bizonyos helyeken sajnos a felvehető dolgok nem működtek, illetve a gránátok dobásan nagyon "ügyetetlen" lett, semmi ráhatásunk sincsen a távolságra. A célzó kurzor kaphatott volna egy élénkebb színt, hogy kiemelje magát a sötét játékból. Nem tudom hogy szándékos döntés volt-e a zed-ek gyorsítása, de sajnos azzal hogy mindeki borzasztóan gyors kicsit elveszik a gyors karakterek egyedisége.

Téma: 10
Teljesen hozza az eredeti játék hangulatát, még talán egy nagyobb adag paródia faktort is! Remek munka, illik a témához! Csak így tovább!

theLionCount
theLionCount 2022-07-09 · 19:14
Az egyik játék a jamen azok közül, amik jobb szó híján befejezettek, játéknak érződnek; van cél, vannak olyan mechanikák amik a core gameplay loopot kiegészítik. Ha hosszabb távon érdekel titeket a dolog, akár ennek a játéknak a fejlesztéseként, akár más shooter projekteken, ezt a videót tudom ajánlani: https://www.youtube.com/watch?v=AJdEqssNZ-U Pár apróságot mond el benne a srác arról, hogy gamefeelt hogyan lehet jobbá tenni nagyon nulla munkával (screenshake, knockback, etc). Amit még hozzá tudok tenni, hogy tekintve hogy amúgy is lightning systemetek van valamilyen szinten, a torkolattúzre flasht rakni szintén nagyon tud dobni azon hogy mennyire érződik erősnek a fegyver. 
Mindenesetre jó munka, kis csiszolással pedig még jobb lehet. 
Hozzászóláshoz jelentkezz be!
Killing Floor Retro Remake
2022-07-03, 00:31